Temat szkolenia: Jak zacząć przygodę z programowaniem w bibliotece?
Termin: | 7 czerwca 2016, 10:00-17:30 8 czerwca 2016, godz. 9.00 – 14.00 |
Miejsce szkolenia: WBP w Olsztynie, ul. 1 Maja 5
Krótki opis szkolenia:
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z popularnym, darmowym i intuicyjnym środowiskiem Scratch, dzięki któremu można w łatwy sposób wejść w świat programowania. Uczestnicy spotkania poznają najważniejsze terminy i zagadnienia związane z programowaniem, stworzą własną grę oraz program edukacyjny i użytkowy. Będą mieli również okazję dowiedzieć się w jaki sposób uatrakcyjnić zajęcia z programowania dla dzieci oraz jak kształtować przy okazji kompetencje XXI wieku.
Program szkolenia:
Dzień I:
- Zapoznanie ze środowiskiem Scratch i najważniejszymi pojęciami programistycznymi
- Tworzenie pierwszej gry
- Tworzenie programu edukacyjnego
- Metody wykorzystania programowania w zajęciach dla dzieci - przegląd
Dzień II:
- Design thinking i user experience design - czyli gdzie powinno się zaczynać programowanie - przegląd metod
- Tworzymy program użytkowy
- Roboty i elektronika - jak przenieść kod do rzeczywistości?
Trener: Anna Krawczyk
Sercem bibliotekarka, polonistka, programistka. Na co dzień pracuje w Urzędzie Gminy Oświęcim gdzie stara się projektować, rozwijać i promować. Jest również trenerką w Mistrzach Kodowania, członkinią Hackerspace Silesia i koordynatorką Koduj dla Polski na Górnym Śląsku. Fanka sieciowania
i wykorzystywania nowych technologii w działaniach społecznych, kulturalnych i edukacyjnych.