Pasja: BIBLIOTEKA!

Temat szkolenia: Jak zacząć przygodę z programowaniem w bibliotece?

Termin: 7 czerwca 2016, 10:00-17:30
 8 czerwca 2016, godz. 9.00 – 14.00

Miejsce szkolenia: WBP w Olsztynie, ul. 1 Maja 5

Krótki opis szkolenia:
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z popularnym, darmowym i intuicyjnym środowiskiem Scratch, dzięki któremu można w łatwy sposób wejść w świat programowania. Uczestnicy spotkania poznają najważniejsze terminy i zagadnienia związane z programowaniem, stworzą własną grę oraz program edukacyjny i użytkowy. Będą mieli również okazję dowiedzieć się w jaki sposób uatrakcyjnić zajęcia z programowania dla dzieci oraz jak kształtować przy okazji kompetencje XXI wieku.

Program szkolenia:

Dzień I:

  1. Zapoznanie ze środowiskiem Scratch i najważniejszymi pojęciami programistycznymi
  2. Tworzenie pierwszej gry
  3. Tworzenie programu edukacyjnego
  4. Metody wykorzystania programowania w zajęciach dla dzieci - przegląd

Dzień II:

  1. Design thinking i user experience design - czyli gdzie powinno się zaczynać programowanie - przegląd metod
  2. Tworzymy program użytkowy
  3. Roboty i elektronika - jak przenieść kod do rzeczywistości?

Trener: Anna Krawczyk
Sercem bibliotekarka, polonistka, programistka. Na co dzień pracuje w Urzędzie Gminy Oświęcim gdzie stara się projektować, rozwijać i promować. Jest również trenerką  w Mistrzach Kodowania, członkinią Hackerspace Silesia i koordynatorką Koduj dla Polski na Górnym Śląsku. Fanka sieciowania i wykorzystywania nowych technologii w działaniach społecznych, kulturalnych i edukacyjnych.

Formularz zgłoszenia


Sponsorzy