GALERIA

Z BAJKĄ PO MAPIE, CZ. 5: „JAŚ I MAŁGOSIA”

24 kwietnia 2015 r. odbył się finał cyklu spotkań w ramach projektu, w którym uczestniczyły grupy „Biedronki” i „Zielone Groszki”. Podsumowaliśmy nasze dotychczasowe podróże po Europie, używając pozdrowień w różnych językach. Nawiązując do ostatniego przystanku – Belgii, który był najsłodszym spotkaniem, postanowiliśmy przypomnieć sobie baśń „Jaś i Małgosia”. Przy użyciu instrumentów i plansz obrazkowych powstała nowa interpretacja tekstu. Wszyscy zostali nagrodzeni magicznymi pierniczkami z chatki Baby Jagi. Powstały też prace plastyczne – kolorowe chatki wyklejone klockami kukurydzianymi (PlayMais).

Na zakończenie cyklu spotkań uczestnicy otrzymali pamiątkowe zestawy upominkowe: książkę „Bajarz Europejski” i grę planszową „Podróże po Europie” oraz dyplomy.

Zdjęcie przedstawia osobę prowadzącą zajęcia, która przymocowuje coś do mapy przedstawiającej Europę. Przedszkolaki biorące udział w zajęciach. Dzieci siedzą na podłodze. Jeden chłopiec zgłasza się poprzez uniesienie ręki w górę. Dziewczynka grająca na małych talerzach. Zdjęcie przedstawia grupę przedszkolaków siedzących na ziemi i trzymających w rękach instrumenty. Zdjęcie robione zza pleców dzieci. Przed dziećmi, przodem do aparatu stoi prowadząca zajęcia. W rękach trzyma kolorowy obrazek. Za plecami prowadzącej wisi kolorowa mapa Europy, a po prawej stronie stoi banner Europe Direct. Po prawej stronie od banneru, pod oknem siedzi druga osoba prowadząca zajęcia.
Zdjęcie przedstawia grupę przedszkolaków siedzących na ziemi i trzymających w rękach instrumenty. Zdjęcie robione zza pleców dzieci. Przed dziećmi, po lewej stronie stoi prowadząca. Przed nią, na stoliku znajduje się chatka z piernika. Po prawej stronie przed dziećmi stoi druga prowadząca. W tle wisi kolorowa mapa Europy, a po prawej stronie stoi banner Europe Direct. Czworo przedszkolaków stoi przy mapie Europy. Dzieci wskazują na mapę palcami. Dwie prowadzące stoją przed przedszkolakami. Kobieta po lewej stronie trzyma karton kukurydzianych klocków PlayMais. Kobieta po prawej trzyma w ręku dwa obrazki przedstawiające chatkę z piernika. Jeden z obrazków wyklejony jest kukurydzianymi klockami. Zdjęcie zrobione zza pleców dzieci. Na zdjęciu papierowa torba oklejona logiem i hasłem projektu „Na tropie Eurobohatera”.
Zdjęcie przedstawia rozdanie dyplomów. Prowadząca wręcza jednemu z przedszkolaków dyplom. Zdjęcie przedstawia grupę przedszkolaków siedzącą na dywanie. Dzieci wysoko unoszą otrzymane dyplomy. Za dziećmi siedzą dwie przedszkolanki i panie prowadzące zajęcia. W tle banner Europe Direct. Zdjęcie przedstawia grupę przedszkolaków siedzącą na dywanie. Dzieci wysoko unoszą otrzymane książki. Zdjęcie przedstawia grupę przedszkolaków siedzącą na dywanie. Dzieci wysoko unoszą otrzymane pudełka z grami.

Z BAJKĄ PO MAPIE, CZ. 4: CZEKOLADA

16 kwietnia 2015 r. w Przedszkolu Miejskim Nr 13 w Olsztynie grupa „Biedronki” odbyła podróż do Belgii. Dzieci już wiedzą, że stolicą Belgii jest Bruksela, gdzie m.in. zaprojektowano walutę euro. Tam znajduje się również figurka-fontanna nagiego, sikającego chłopca nazwanego Manneken Pis. Uczestnicy zajęć dowiedzieli się także, że mieszkańcy Belgii słodzą popcorn, a Belgowie słyną z produkcji czekolady. Podczas spotkania uczestnicy poznali etapy jej powstawania, rodzaje, a potem wymieniali swoje ulubione smaki. Następnie wysłuchali opowiadania pt. „O tym, jak roztopiły się czekolady i czekoladki” autorstwa Joanny Krzyżanek. Punktem kulminacyjnym spotkania była prawdziwa czekoladowa fontanna. Degustacja trwała długo i wszyscy żałowali, że nie może być tak częściej.

Grupka przedszkolaków usadowiona w półkolu. Przed nimi stoi prowadząca i wskazuje na mapę Europy zawieszoną na ścianie. W tle banner Europe Direct. Grupka przedszkolaków usadowiona w półkolu. Przed nimi stoi prowadząca, która pokazuje uniesioną flagę Belgii. W tle banner Europe Direct. Zdjęcie robione zza pleców dziecka, które siedzi na podłodze i ogląda zdjęcie kakaowca. Grupka dzieci siedzi na podłodze tworząc mały okrąg. Między nimi, w środku koła na podłodze leża zdjęcia, które dzieci oglądają.
Zdjęcie przedstawia barwną mapę Europy. W poszczególnych krajach narysowane są obrazki pokazujące, z czego słynie dany kraj. Duża żółta strzałka wskazuje na Belgię. Zdjęcie przedstawia grupę przedszkolaków ustawionych w kółko. Dzieci bawią się w „pociąg”. W tle banner Europe Direct. Zdjęcie przedstawia grupę przedszkolaków siedzących w kole na dywanie. Między nimi siedzi osoba prowadząca zajęcia. Dzieci słuchają prowadzącej. W tle banner Europe Direct. Zdjęcie przedstawia stół, na którym znajdują się owoce oraz fontanna do rozpuszczania czekolady.
Na zdjęciu grupka przedszkolaków otacza stół na którym znajdują się owoce i fontanna. Dzieci nabijają owoce na wykałaczki i maczają w fontannie. Na zdjęciu grupka przedszkolaków otacza stół na którym znajdują się owoce i fontanna. Dzieci nabijają owoce na wykałaczki i maczają w fontannie. Na zdjęciu grupka przedszkolaków otacza stół na którym znajdują się owoce i fontanna. Dzieci nabijają owoce na wykałaczki i maczają w fontannie. Trójka przedszkolaków siedzi na krzesłach. Dzieci trzymają serwetki i wykałaczki. Jedzą czekoladę.

EUROPEJSKI EKSPRES - ZAJĘCIA

15 kwietnia Wojewódzka Biblioteka Publiczna była gościem Gimnazjum nr 11 w Olsztynie. Wybraliśmy się tam z programem pod hasłem „Europejski Ekspres”, by promować wiedzę o baśniach i Unii Europejskiej wśród uczniów podstawówek i gimnazjum. Poprzez przygotowane łamigłówki oraz quiz zachęcaliśmy dzieci do przyswajania wiedzy na temat krajów należących do Wspólnoty.

Współorganizator: Uniwersytet Nowoczesnego Obywatela, Gimnazjum nr 11 w Olsztynie

Zdjęcie przedstawia dwie nastolatki rozwiązujące łamigłówki przy stole. Zdjęcie przedstawia dwójkę nastolatków oraz prowadzącą grających w planszówkę. Zdjęcie przedstawia grupkę młodzieży grających przy stole w quiz i rozwiązujących łamigłówki. Zdjęcie przedstawia stół na którym leżą kartki z łamigłówkami oraz mazaki.
Zdjęcie przedstawia młodzież rozwiązującą łamigłówki. Zdjęcie przedstawia szóstoklasistę rozwiązującego łamigłówki. Grupka dzieci i młodzieży rozwiązująca łamigłówki. Przy stole zgromadziła się grupa dzieci i młodzieży. Rozwiązują łamigłówki. W tle banner z napisem „Europe Direct”.
Dwoje dzieci siedzi na podłodze, rozwiązują łamigłówki. Przy stole zgromadziła się grupa dzieci i młodzieży. Na podłodze po lewej stronie siedzą dzieci. Wszyscy rozwiązują łamigłówki. W tle banner z napisem „Europe Direct”. Dwie grupy dzieci przeciągają linę. Na zdjęciu znajduje się po lewej stronie nauczycielka otoczona grupą dzieci. Nauczycielka trzyma w rękach pudełko z grą planszową. Po prawej stronie stoi jedna z osób prowadzących zajęcia.

EUROPA NA JĘZYKACH

8 kwietnia zebraliśmy się w Piątce – Bibliotece Dzieci i Młodzieży, by porozmawiać o i w różnych językach. W bibliotecznej Wieży Babel dało się słyszeć takie języki jak niemiecki, angielski, hiszpański, francuski, włoski, a nawet łacinę. Spotkanie skierowane było do wszystkich grup wiekowych, a jego uczestnicy mogli nie tylko miło spędzić czas rozwiązując językowe łamigłówki, ale także poszerzyć swoją wiedzę z zakresu języków obcych.

Tematem przewodnim całego spotkania były baśnie oraz języki Unii Europejskiej.

Rozpoczęcie zabawy. Zdjęcie przedstawia uczestników zajęć siedzących na krzesłach przed prowadzącą, która siedzi do nich przodem. Za prowadzącą banner „Europe Direct”. Zdjęcie robione zza pleców słuchaczy. Rozpoczęcie zabawy. Zdjęcie przedstawia uczestników zajęć siedzących na krzesłach przed prowadzącą, która siedzi do nich przodem. Zdjęcie robione zza pleców słuchaczy. Rozpoczęcie zabawy. Zdjęcie przedstawia uczestników zajęć siedzących na krzesłach przed prowadzącą, która siedzi do nich przodem. Zdjęcie robione zza pleców prowadzącej. Uczestnicy zajęć siedzą przed monitorami komputerów. Na uszach mają słuchawki.
Na zdjęciu przy stole siedzą: z lewej strony prowadząca warsztaty, z prawej dziecko, uczestnik warsztatów. Wykonują razem zadanie. Zdjęcie przedstawia trzy osoby siedzące przy stole. Uczestnicy zajęć rozwiązują zadanie. Na zdjęciu od prawej: dwie uczestniczki zajęć, prowadząca, uczestniczka zajęć. Uczestniczki zajęć siedzą przy stole, na którym rozwiązują zadania przy użyciu tabletów. Zdjęcie przedstawia uczestników zajęć rozwiązujących zadania.
Troje uczestników zajęć siedzi przy stole i rozwiązuje zadania. Zdjęcie przedstawia uczestników zajęć rozwiązujących zadania. Uczestnicy siedzą przy stołach. Zdjęcie przedstawia czterech uczestników zajęć rozwiązujących zadania. Uczestnicy siedzą przy stole. Zdjęcie przedstawia uczestników zajęć siedzących razem. Większość ma uniesiony kciuk w górę.

(KO)MIKS BAJEK – WARSZTATY KOMIKSOWE

20 marca 2015 r. w Starym Ratuszu Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie odbył się warsztat (KO)MIKS BAJEK. Zajęcia poprowadził olsztyński artysta i nauczyciel – Adam Cieślak.

Na zdjęciu prowadzący warsztaty – Adam Cieślak. Na zdjęciu siedzący przy stołach uczestnicy warsztatów, w tle wnętrzne Czytelni Czasopism oraz banery Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie i Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie. Na zdjęciu siedzący przy stołach i rysujący uczestnicy warsztatów, na stołach widoczne materiały plastyczne, w tle banery Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie i Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie. Na zdjęciu widoczne dwie uczestniczki warsztatów, siedzące przy stole. Jedna rysuje, druga się przygląda.
Na pierwszym planie uczestnik warsztatów siedzący przy stole, obok stoi prowadzący – Adam Cieślak. W tle widoczni inni uczestnicy warsztatów. Na pierwszym planie uczestnik warsztatów siedzący przy stole i rysujący, w tle widoczni inni uczestnicy warsztatów. Na pierwszym planie dwoje uczestników warsztatów siedzi przy stole, obok stoi prowadzący – Adam Cieślak, który prezentuje jednemu z uczestników rysunek w książce. W tle widoczne regały z czasopismami. Na pierwszym planie uczestniczka warsztatów siedząca przy stole, obok stoi prowadzący – Adam Cieślak, który omawia rysunek leżący na stole. W tle widoczni inni uczestnicy warsztatów.
Na zdjęciu widoczny rysunek wykonany przez jednego z uczestników, który przedstawia wyobrażenie warmińskiego kłobuka. Na zdjęciu prowadzący Adam Cieślak stoi przed flipchartem, na którym pokazuje, jak wykonać poszczególne elementy rysunku. Na zdjęciu jeden z uczestników warsztatów siedzący przy stole, rysujący, pochylony nad rysunkiem. Rysunek leżący na stole przedstawia wyobrażenie warmińskiego kłobuka. Na pierwszym planie dwoje uczestników warsztatów siedzi przy stole i rysuje. W tle okna i jedna z uczestniczek warsztatów.

Z BAJKĄ PO MAPIE, CZ. 3: „PANI ZAMIEĆ”

19 marca 2015 r. w Przedszkolu Miejskim nr 13 w Olsztynie odbyły się zajęcia dla dzieci ph. „Pani Zamieć”. Temat zajęć nawiązywał do kończącej się zimy i zbliżającej się za dwa dni kalendarzowej wiosny. Po lekturze baśni „Pani Zamieć” braci Grimm rozmawialiśmy o tym, jak rozpoznać wiosnę i jakie znamy przysłowia z nią związane. Następnie wyruszyliśmy w podróż po Europie – odwiedziliśmy Niemcy, Danię i Szwecję, Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię, Włochy i – oczywiście – Polskę. Podróżowaliśmy różnymi środkami lokomocji: pociągiem, samolotem, promem i rowerem. Dzieci poznały ciekawostki charakterystyczne dla danego państwa, a także zwyczaje wiosenne i wielkanocne. Tańczyliśmy też do „Wiosny” Vivaldiego. To była zabawa.
Na zakończenie dzieci wykonały wielkanocne ozdoby, które występują w czasie świąt we wszystkich wymienionych państwach.

Na pierwszym planie siedzi grupa dzieci, na drugim planie widać kobietę opowiadającą bajkę, w tle wnętrze sali przedszkolnej oraz baner Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie. Na pierwszym planie grupa dzieci i nauczycielek, bawiąca się w pociąg, w tle wnętrze sali przedszkolnej oraz baner Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie. Na pierwszym planie grupa dzieci siedząca w kręgu i słuchająca prowadzącej, która wskazuje na mapę Szwecji zawieszoną na kolorowej ścianie w Sali przedszkola. W tle wnętrze sali przedszkolnej oraz baner Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie. Na pierwszym planie grupa dzieci siedząca w kręgu i słuchająca prowadzącej, która trzyma w rękach mapę Wielkiej Brytanii i zadaje pytanie, jedno z dzieci podnosi rękę w odpowiedzi. W tle wnętrze sali przedszkolnej oraz baner Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie.
Na pierwszym planie grupa dzieci i nauczycielek trzymająca wzniesione i rozłożone ręce i udająca samoloty, w tle wnętrze sali przedszkolnej oraz baner Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie. Na pierwszym planie grupa dzieci leżąca na podłodze z podniesionymi nogami podczas zabawy ruchowej, w tle wnętrze sali przedszkolnej oraz baner Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie. Na pierwszym planie grupa dzieci siedząca w grupie i słuchająca prowadzącej, która siedzi na tle mapy Hiszpanii zawieszonej na ścianie przedszkola. W tle wnętrze sali przedszkolnej oraz baner Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Olsztynie. Na zdjęciu dwie dziewczynki siedzące przy biurku, przygotowujące wielkanocne ozdoby w formie papierowych króliczków.
Na zdjęciu dziewczynka i chłopiec siedzący przy biurku, przygotowujący wielkanocne ozdoby w formie papierowych króliczków. Na zdjęciu czworo dzieci siedzących przy biurku i prezentujących gotowe ozdoby wielkanocne w formie papierowych króliczków. Na zdjęciu dziewczynka i chłopiec siedzący przy biurku, przygotowujący wielkanocne ozdoby w formie papierowych baranków. Na zdjęciu grupa dzieci – część siedzi przy biurku, część stoi w tle. Grupa prezentuje gotowe ozdoby wielkanocne w formie papierowych baranków.

OFICJALNA INAUGURACJA PROJEKTU „NA TROPIE EUROBOHATERA”

2 marca 2015 r. miało miejsce oficjalne rozpoczęcie projektu „NA TROPIE EUROBOHATERA”. Po części oficjalnej, która odbyła się w Galerii Stary Ratusz goście, którzy na co dzień zajmują się moderowaniem Dyskusyjnych Klubów Książki, udali się do Pokoju z widokiem, by wziąć udział w warsztatach poświęconych baśni ph. „Medium społecznościowe sprzed doby Internetu – baśnie i legendy europejskie dla dzieci”. Warsztaty prowadziła Anna Krawczyk z Miejskiej Biblioteki Publicznej Galerii Książki w Oświęcimiu.

Oficjalne rozpoczęcie projektu połączone było z finisażem wystawy „BAŚNIOWE TROPY EUROPY”, którą można było oglądać w Galerii Stary Ratusz od 16 lutego.

Zdjęcie zostało zrobione w Galerii Stary Ratusz podczas oficjalnego rozpoczęcia projektu „Na tropie Eurobohatera”. Na pierwszym planie, w centrum zdjęcia stoją trzy osoby. Od lewej: Sylwia Białecka z Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie, koordynatorka projektu „Na tropie Eurobohatera”, Renata Pietrulewicz, wicedyrektor Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie, Jolanta Mackiewicz, przedstawicielka Europe Direct-Olsztyn. Przed Renatą Pietrulewicz, na statywie znajduje się mikrofon, do którego przemawia. W tle znajdują się bannery: Europe Direct, Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Olsztynie, Instytucja Kultury Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Dyskusyjny Klub Książki. W tle, po lewej stronie znajduje się przeszklona gablota, w której wyeksponowane są zbiorki baśni. Nad gablotą podwieszona jest lalka – dziewczynka.
Na pierwszym planie, w centrum zdjęcia stoją trzy osoby. Od lewej: Renata Pietrulewicz, wicedyrektor Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie, Sylwia Białecka z Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie, koordynatorka projektu „Na tropie Eurobohatera”, Jolanta Mackiewicz, przedstawicielka Europe Direct-Olsztyn. Przed Jolantą Mackiewicz, na statywie znajduje się mikrofon, do którego przemawia. W tle od lewej znajdują się przeszklone gabloty, w których wyeksponowane są zbiorki baśni. Nad gablotami zawieszone są rekwizyty: karoca oraz lalka. Po prawej stronie stoi banner Europe Direct.
Zdjęcie prezentuje widownię stojącą w atrium. W tle znajduje się wystawa plansz „Baśniowe tropy Europy”. Zdjęcie prezentuje widownię stojącą w atrium. W tle znajduje się wystawa plansz „Baśniowe tropy Europy”.
Na pierwszym planie zdjęcia znajdują się kierowniczki poszczególnych działów Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie, odpowiedzialne za realizację projektu. Od lewej (przy mikrofonie) stoją: Sylwia Białecka koordynatorka projektu „Na tropie Eurobohatera”, kierowniczka Działu Promocji, Adrianna Walendziak, kierowniczka Działu Analiz i Współpracy z Regionem, Danuta Kazaniecka, kierowniczka Wypożyczalni Głównej i Międzybibliotecznej, Maria Jończyk-Zegler, kierowniczka Piątki – Biblioteki Dzieci i Młodzieży, Agata Zdanowska w zastępstwie za Izabellę Frąckowiak, kierowniczkę Czytelni. W tle znajdują się bannery: Europe Direct, Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Olsztynie, Instytucja Kultury Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Dyskusyjny Klub Książki. Zdjęcie zostało zrobione w Pokoju z widokiem Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie. W sali znajdują się uczestniczki warsztatów pod hasłem „Medium społecznościowe sprzed doby Internetu – baśnie i legendy europejskie dla dzieci”. Uczestniczki siedzą na krzesłach ustawionych w „podkowę”, skierowane są w stronę stojącego naprzeciw nich ekranu. Z prawej strony ekranu stoi i przemawia Adrianna Walendziak, kierowniczka Działu Analiz i Współpracy z Regionem z Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie. Po prawej stronie ekranu stoi prowadząca warsztaty, Anna Krawczyk z Miejskiej Biblioteki Publicznej Galerii Książki w Oświęcimiu. W centrum Sali znajduje się stolik, na którym ustawiony jest laptop oraz rzutnik. W tej chwili na ekranie wyświetlony jest pierwszy slajd prezentacji. Slajd przedstawia pięć osób: kobietę i czwórkę dzieci. Kobieta siedzi na krześle czyta trzymaną na kolanach książkę. Dzieci siedzą na ziemi, dookoła krzesła i słuchają czytanej opowieści. Napis ze slajdu głosi: „Wszystko jest opowieścią. Anna Krawczyk”. Po lewej stronie zdjęcia znajduje się ekran, na którym wyświetlony jest slajd przedstawiający zdjęcie lasu. Napis ze slajdu głosi: „Legenda, Baśń, Bajka”. Po prawej stronie ekranu stoi prowadząca warsztaty, Anna Krawczyk z Miejskiej Biblioteki Publicznej Galerii Książki w Oświęcimiu. Za nią znajduje się flipchart z czystymi, białymi kartkami. Po lewej stronie zdjęcia znajduje się ekran, na którym wyświetlony jest slajd przedstawiający zdjęcie brukowanego placu. W prawym, górnym roku zdjęcia zgromadziło się kilka osób stojących w kółko i rozmawiających ze sobą. Napis ze slajdu głosi: „Po co opowiadać? Siła opowieści”. Po prawej stronie ekranu prowadząca zapisuje pojęcia na znajdującym się tam flipcharcie. Na flipcharcie prowadząca zapisuje odpowiedzi, na postawione wyżej pytanie „Po co opowiadać?”.
Uczestniczki warsztatu siedzą na krzesłach ustawionych w „podkowę”, skierowane są w stronę stojącego naprzeciw nich ekranu. W centrum sali znajduje się stolik, na którym ustawiony jest laptop oraz rzutnik. W tej chwili na ekranie wyświetlony jest slajd, którego napis głosi: „Europa z wieloma twarzami. Smaki, zapachy, emocje, kolory, przedmioty, ludzie”. Po prawej stronie, przed ekranem znajduje się prowadząca, która stoi przy znajdującym się tam flipcharcie. Na flipcharcie znajdują się naszkicowane kontury mapy Europy, do której przyklejone zostały pomarańczowe i żółte karteczki. Z lewej strony zdjęcia znajduje się ekran, na którym wyświetlony jest slajd przedstawiający krajobraz. Po lewej stronie krajobrazu znajduje się szereg pięciu domów. Prawą stronę zdjęcia wypełnia niebieska, płaska przestrzeń. W tle widoczne są zaśnieżone góry. Napis ze slajdu głosi: „Baśnie Norweskie”. Po prawej stronie ekranu, na drugim planie stoi flipchart z ponaklejanymi kolorowymi karteczkami. Na pierwszym planie, przed ekranem i flipchartem stoi prowadząca warsztaty, która czyta z książki trzymanej w rękach. Po prawej stronie zdjęcia, na krzesłach siedzą trzy uczestniczki warsztatów. Zdjęcie przedstawia pracę w grupie. Na krzesłach, siedzi twarzami zwróconymi do siebie pięć uczestniczek warsztatów. Uczestniczka siedząca w środku trzymana kolanach otwartą książkę, pozostałe osoby pochylają się nad książką. Zdjęcie przedstawia pracę w czterech kilkuosobowych grupach. Na pierwszym planie, po lewej stronie znajduje się czteroosobowa grupa kobiet. Siedzą zwrócone frontem do siebie, pochylają się nad otwartą książką trzymaną przez jedną z nich. Po prawej stronie widoczna jest kolejna grupa składająca się z trzech zwróconych do siebie frontem kobiet, które siedząc na krzesłach pochylają się nad otwartą książką trzymaną w rękach. Na drugim planie, po lewej stronie znajduje się grupa czterech kobiet siedzących na krzesłach. Wszystkie zwrócone są do siebie frontem. Ta grupa, podobnie jak poprzednia skupia swoją uwagę na otwartej książce trzymanej w rękach przez jedną z kobiet. Po prawej stronie znajduje się ostatnia grupa składająca się z pięciu kobiet siedzących na krzesłach, kobiety zwrócone są do siebie frontem. One również pochylają się nad książką trzymaną w dłoniach przez jedną z nich.

Z BAJKĄ PO MAPIE, CZ. 2: „KOT W BUTACH”

19 lutego 2015 r. w Przedszkolu Miejskim Nr 13 w Olsztynie odbyły się zajęcia dla dzieci pt. „Kot w butach”. Bajkę opowiedział młynarczyk Janek i sam Kot w butach, który wzbudził ogromną sympatię dzieci. Po przedstawieniu uczestnicy rozwiązywali zagadki literackie oraz dowiedzieli się, kim był Perrault, gdzie mieszkał i gdzie leży Paryż, a także, co uwielbiają jeść Francuzi. Na zakończenie wszystkie dzieci mogły wykonać kocią zakładkę do książki.

Przedstawienie „Kot w butach” w przedszkolu. Na pierwszym planie, tyłem do osoby robiącej zdjęcie znajdują się widzowie – przedszkolaki. Na drugim planie, przodem do przedszkolaków zaimprowizowana scena: dwie aktorki oraz teatrzyk kamishibai. Przedstawienie „Kot w butach” w przedszkolu. Na pierwszym planie, tyłem do osoby robiącej zdjęcie znajdują się widzowie – przedszkolaki. Na drugim planie, przodem do przedszkolaków zaimprowizowana scena: dwie aktorki oraz teatrzyk kamishibai. Przedstawienie „Kot w butach” w przedszkolu. Na pierwszym planie widoczna scena i aktorzy – zdjęcie robione zza ich pleców. Na drugim planie znajduje się widownia – przedszkolaki. Przedstawienie „Kot w butach” w przedszkolu. Na pierwszym planie widoczna scena i aktorzy – zdjęcie robione zza ich pleców. Na drugim planie znajduje się widownia – przedszkolaki.
Przedstawienie „Kot w butach” w przedszkolu. Na pierwszym planie widoczna scen, a na niej aktorka– zdjęcie robione zza jej pleców. Na drugim planie znajduje się widownia – przedszkolaki. Jedna z aktorek przedstawienia „Kot w butach” stoi przy mapie Europy i wskazuje na Francję. Przedstawienie „Kot w butach”. Na pierwszym planie widownia-przedszkolaki. Zdjęcie robione zza ich pleców. Na drugim planie aktorka grająca w przedstawieniu oraz stojący obok niej teatr kamishibai. Zabawa z dziećmi po przedstawieniu „Kot w butach”. Na środku dywanu siedzi aktorka przebrana za kota, dookoła niej siedzą dzieci. Wszyscy naśladują kocie zachowania.
Zabawa z dziećmi po przedstawieniu „Kot w butach”. Na środku dywanu siedzi aktorka przebrana za kota, dookoła niej siedzą dzieci. Wszyscy naśladują kocie zachowania. Zabawa z dziećmi po przedstawieniu „Kot w butach”. Aktorki przedstawienia, nauczycielki przedszkola oraz dzieci siedzą razem w kółku na dywanie. Jeden z przedszkolaków stoi przy mapie Europy i wskazuje na Francję. Aktorki przedstawienia stoją po dwóch stronach banneru. Napis z banneru: Europe Direct.

WYSTAWA „BAŚNIOWE TROPY EUROPY”

Od 16 lutego do 5 marca w Galerii Stary Ratusz w Olsztynie można oglądać wystawę „BAŚNIOWE TROPY EUROPY”, która przybliża tematykę baśni europejskich, pokazuje wspólne motywy tych utworów, a także ich obecność we współczesnej kulturze, także popularnej.



Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Olsztynie WMIRol     EUROPE DIRECT